Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu ogłasza nabór na stanowisko Koordynatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu
ul. Szaflarska 39
34-400 Nowy Targ
ogłasza nabór na stanowisko
Koordynatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej
1. Wymagania formalne niezbędne:
1) Wykształcenie wyższe
a) wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b) wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
2) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
3) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyśle przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe;
5) kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
6) nie prowadzi postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez powiat.
2. Wymagania merytoryczne:
1) znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U.z 2013 r., poz.135 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do niej,
2) znajomość ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U., z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.)
3) znajomość ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy
4) znajomość ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego
3. Wymagania dodatkowe:
1) pracowały lub pracują na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej,
2) umiejętność pracy w zespole i dobra organizacja pracy własnej, samodzielność,
3) komunikatywność, odpowiedzialność, sumienność,
4) umiejętność oceny ryzyka i podejmowania decyzji,
5) umiejętność interpretacji przepisów,
6) umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Windows oraz pakietu Office,
7) prawo jazdy kat. B,
8) posiada co najmniej dwuletni staż pracy.
4. Zakres zadań na stanowisku:
1) udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
2) przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny – we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
3) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
4) zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
5) konsultacje w zakresie oceny sytuacji dziecka i rodziny zastępczej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka,
6) zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
7) udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej oraz współudział w opracowywaniu z osobą usamodzielnianą i opiekunem usamodzielnienia indywidualnego programu usamodzielnienia;
8) współpraca z różnymi instytucjami, w tym szczególnie ze szkołą, ośrodkiem adopcyjnym, kuratorami, asystentami i pracownikami socjalnymi z ośrodków pomocy społecznej;
9) wizyty w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych lub osób prowadzących rodzinne domy dziecka;
10) przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.
5. Wymagane dokumenty:
1) CV z numerem telefonu kontaktowego;
2) kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje;
3) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci);
4) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
5) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art.23 Kodeksu karnego, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyśle przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe;
6) oświadczenie kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 Kodeksu karnego o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji – zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.);
6. Miejsce świadczenia pracy:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu oraz teren powiatu nowotarskiego, praca w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych i osób prowadzących rodzinne domy dziecka
7. Forma zatrudnienia:
Praca koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy lub umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.
8. Planowany okres pracy na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej: od 1 stycznia 2015 roku.
9. Termin i miejsce składania dokumentów: Wymagane dokumenty należy składać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu ul. Szaflarska 39, w pok. nr 9 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej" w terminie do dnia 15 grudnia 2014 r. do godz. 14.00.
10. Informacje dodatkowe:
Osoby, których dokumenty spełniać będą wymagania formalne zostaną zaproszone telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną.
Ostateczna decyzja o zatrudnieniu na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej nastąpi po analizie złożonych dokumentów i po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej;
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania;
Dodatkowych informacji udziela Pani Barbara Studzińska – tel. 18/2664207, tel. 18/2640807 w godzinach urzędowania PCPR.