Być jak Sherlock Holmes – teatralna lekcja języka angielskiego w II LO w Nowym Targu | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Być jak Sherlock Holmes – teatralna lekcja języka angielskiego w II LO w Nowym Targu

14 grudnia 2020

Nauka języka angielskiego może być emocjonująca, zabawna, a przy tym skuteczna. Przekonali się o tym uczniowie z II LO w Nowym Targu, którzy 9 grudnia wzięli udział w przedstawieniu pt. „Sherlock Holmes – Two Cases to Solve”, przygotowanym przez The Bear Educational Theatre w Pradze.

Zanim licealiści obejrzeli interaktywny spektakl o najsłynniejszym detektywie w historii świata, 2 grudnia uczestniczyli w zajęciach z native speakerem – David’em Fisher’em, który zaproponował uczniom rozwiązywanie ‘zagadek detektywistycznych’, zachęcał do dyskusji oraz zwyczajnie poprowadził niekonwencjonalną lekcję języka angielskiego. Kontynuując wątek detektywistyczny, 9 grudnia licealiści nowotarskiej szkoły próbowali rozwikłać kolejne sprawy kryminalne, które nie były ani łatwe, ani oczywiste. Pierwsza dotyczyła Vincenta Spauldinga z opowiadania The Red-Headed League, druga żebraka z opowiadania The Man with the Twisted Lip. Opowiadania te pochodzą z serii przygód Sherlocka Holmesa, napisanych przez Arthura Conana Doyle’a. Oprócz czerpania korzyści językowych, uczniowie II LO mieli okazję zobaczyć grę aktorską byłego artysty/aktora pracującego w The Globe Theatre
w Londynie – Gregory’ego Gudgeon’a.

Spektakl ten, był atrakcyjną formą nauki języka angielskiego, a jednocześnie miłą odmianą w szkolnej codzienności. Zajęcia te, odbyły się w ramach innowacji metodycznej „Speak English with confidence” – „Mów po angielsku z pewnością siebie”, wdrożonej w II LO w Nowym Targu, przez nauczycielkę języka angielskiego Judytę Jurzec.

Tekst i zdjęcia: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu